Thursday, August 18, 2011

The Orphan Maker

Aw Yeah! A new The Line It Is Drawn is up over at Comics Should Be Good! The topic was to age or de-age any comic book character(s) so I jumped at the chance to tackle The Runaways as babies, natch!

The always awesome Caanan Grall convinced me to follow through with an idea I had to interpret them through the artistic styling of Tiny Titans by Art Baltazar and Franco. I'll say it: Tiny Titans is the best Titans book since the Wolfman/Perez Era. Jump on the all-ages fun! And don't forget to jump on Brian K. Vaughan and Adrian Alphona's run on The Runaways, which is one of the best comic books EVER.

Check out my illo along with the pieces of The Line Beasts HERE. You're gonna wanna see the offerings this week. The fellas outdid themselves fo sho.


Don't forget to follow then tweet @CSBG your suggestions for next week's theme:

In honor of the “end” of the current DC Universe, come up with mash-ups or scenarios (cover homages, poses, etc.) built around the characters that are “losing” books upon DC’s New 52 relaunch, so we can give a fond farewell to Secret Six, Stephanie as Batgirl, Power Girl, Gotham City Sirens, Xombi, Red Robin (if you think he counts), Robinson’s version of the Justice League, the old members of the Justice Society and anyone else who is “losing” a title in the relaunch!

Do it to it!

Also, I gotta make sho to plug Caanan's IndieGogo project! It looks like Kickstarter, but I guess it's the Canadian-friendly version. Pledge to help Caanan bring his dope web comic Max Overacts to print! The Eisner Award-nominated comic is brilliant as its creator. Trust! Please spread the word!

Thanks for the visit, y'all!

Peace.

2 comments:

Layne said...

YEEEEE! Omg, RUNABABIES!! I love this, so cute! Nico front and center with a baby rattle, ahaha, perfection.

Maybe grace us with a few panels of their adventures? Pretty please?

mic? said...

lol Thanks! The original plan was to do a short strip, but I was short on time.

I may revisit that idea for a short strip in the future. I had 2 stories in mind at the start, only 1 of which I can remember now.

Peace.